zondag 17 juli 2011

De Mentale Strijd Aangaan

Doorgaans vindt De Marathonloper een 10-km wedstrijd over het algemeen niets omdat je ondanks dat het best een eind is vrij fors de verzuring in gaat. De eerste 5 kilometers lukken altijd wel, maar dan begint de strijd. Een mentale strijd op weg naar een persoonlijke doelstelling waarbij geloof in eigen kunnen essentieel is.

Solo vanaf de start in Chaam
Bij mijn 31:05 in de 10km-wedstrijd in Rijsbergen was dat geloof er bij het 5km-punt nog niet. Wel was het eindresultaat van die wedstrijd genoeg om het geloof aan te wakkeren richting de volgende 10km-wedstrijd in Chaam. En zo passeerde ik aldaar in nagenoeg dezelfde tijd het 5km-punt. Het moment om de mentale strijd aan te gaan om de fysiek te laten excelleren. Non-stop ging de volgende kretologie door het brein: “Doorlopen, niet aanstellen, strak houden, blijven gaan, concentreren!”

 De mentale strijd werd gewonnen en leverde de gewenste 30:52 op. Meteen was dit ook de doodstreek voor de derde en laatste 10km-wedstrijd in Voorthuizen. Ondanks weer een doorkomst halverwege in dezelfde tijd, was er geen geloof in een verbetering ingegeven door de herfstachtige omstandigheden. Om een mentale strijd aan te gaan, moet je er om te beginnen vooraf geloof in hebben.

Een belangrijke les. Ik geloof in een verbetering van mijn marathon PR. Op 9 oktober zal ik in Eindhoven de mentale strijd aangaan.
Losse Veter Video richting 9-10-'11: 040, Mijn Stad, Mijn Marathon

2 opmerkingen:

  1. Ik geloof ook in een nieuw PR Harm!! 9 Okt staat in de agenda.
    Groetjes Annick
    (in mentale strijd met proefschrift)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes met je voorbereidingen

    BeantwoordenVerwijderen