zondag 4 oktober 2009

Laatste Test

Na die 120 'herstelkilometers' van vorige week die boven verwachting goed gingen, viel afgelopen week een beetje tegen. Donderdag kon ik zelfs mijn geplande marathontempo maar 20 minuten volhouden, waarna ik door de pijn het tempo weer moest terugschroeven. Achteraf waarschijnlijk ook een terugslag van de intensieve sportmassage een paar uur eerder. Vrijdag en zaterdag heel rustig gelopen en mijn rompstabiliteit met de nodige buik- en rugspieroefeningen getraind.

Vandaag voelde ik zowaar bij het inlopen voor het eerst sinds weken niets. Omdat de Utrechtse Singelloop vorige week overgeslagen moest worden, was het plan om vandaag bij die andere Singelloop, Breda, de 15km te lopen. De organisatie had startnummers voor Luc en mij klaargelegd, en zo mengden we ons 1 minuut voor de start brutaal bij de startstreep om voor al die duizenden lopers te gaan staan. (Luc's status laat dit toe;)

Het idee was samen met Luc te starten in 3:30/km en dan iedere 2km indien pijnvrij 5 seconden te versnellen, dus naar 3:25, dan naar 3:20 etc. Uiteindelijk waren we de enige echte wedstrijdatleten tussen de recreatieve en bedrijvenlopers, waarvan er een paar zowaar nog enthousiaster startten dan wij. Na ongeveer 400 meter lagen we alweer alleen aan kop, met één zwaar ademende volger in ons kielzog. Ongetwijfeld liep hij met 3 minuut en 15 seconden de snelste kilometer uit zijn leven waarna er 14 loodzware volgden. Het aanvangtempo van ging geheel pijnvrij en daarom besloten we in dat tempo door te lopen. Na 5km begon ik de beruchte hamstring licht te voelen, na 10 wat zwaarder. Ansich logisch omdat het voor mijn doen toch een pittig tempo was. Na 12 kilometers van 3:15 daarom Luc laten gaan en preventief een tandje teuggeschakeld om netjes naar een 2e pek te lopen (in 49:21)

Nu dus een echte rustweek en dan zou het precies op tijd goed moeten komen voor volgende week in Eindhoven schat ik zo. Oh ja. Donderen mag nog steeds!

3 opmerkingen:

  1. Ha Harm, veel succes met nog even uitrusten en dan knallen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, maar denk een denderend PR te kunnen verwchten.
    Hartelijks,
    Thijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat helemaal goedkomen aanstaande zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de bezoekers en de giften nu maar komen. Je staat op www.runningronald.nl !

    BeantwoordenVerwijderen