donderdag 8 oktober 2009

Verschillende doelen, één finishlijn

De bergen zijn verzet; het werk is gedaan. Niet alleen door mij, maar voor al die duizenden lopers die zondag aan de start staan. Iedereen met een uniek persoonlijk doel, maar uitkomend op exact dezelfde finishlijn. Doelen worden echter niet op de finishlijn gehaald; maar zijn de afgelopen maanden al verwezenlijkt. Zondag wordt de beloning voor het harde werken van de afgelopen maanden.

Het enige wat rest zijn de spreekwoordelijke puntjes op de i. Van pasta tot pannenkoeken, van pitabroodjes tot een Vitargo-kuurtje (=koolhydraatrijke sportdrank). De leemte die ontstaat door de afwezig van uitgebreide hardlooptrainingen wordt opgevuld door het trainen van mijn rompstabiliteit. Dit zijn geestdodende buik- en rugspieroefeningen die me meteen weer herinneren waarom ik hardloper ben. Verder begin ik ongeveer 6 dagen vooraf als een echte Erwin Krol het weer nauwgezet te monitoren. Niet dat er ook maar iets aan te doen is, maar toch.

Bij Eindhoven Atletiek was vandaag voelbaar dat dit weekend voor velen een grote wedstrijd is. Teamgenoot Said en mede-blogster Corine gaan beide voor een overwinning op de Halve. Maurice loopt de Halve omdat hij letterlijk bijna alle halve marathons in Nederland loopt. Rob en Arie ter voorbereiding op Amsterdam. Andere lopers die ik ken: Stefan, Mario, Edwin, Jac en Joep lopen gewoon omdat ze ieder jaar in Eindhoven lopen. Mijn broer Teun en één van mijn beste vrienden Erik omdat ze de actie ondersteunen door een poging te wagen te debuteren in 1:30. (Ware het niet dat Erik zwaar geblesseerd is geraakt 2 weken geleden en nu al moeite heeft om 2,1 km te wandelen.)

To separate the men from the boys is het zondag ook mogenlijk twee keer de ronde van 21km af te leggen. Collega Hokkie debuteert, Jos en Jimmy gaan voor sub-3uur, Lars een mooi PR en teamgenoot Marco en blogger Ronnie willen onder de 2:40. Verschillende doelen, één finishlijn. Ook mijn finish voor Right To Play is bijna in zicht. Zondag 13:24:59 moet ik binnen zijn. Zo niet, om welke reden dan ook (Lees: Hamstrings), dan heb ik toch mijn doel bereikt. Immers, de route naar het doel is bewandeld, ik ben gegarandeerd compleet naar de filistijnen gegaan, en ik heb jullie meermalen verzocht om te doneren voor Right To Play.

------------

Mocht je nog niet gedoneerd hebben, maar dit stukje infotainment twee-wekelijks toch met plezier hebben gelezen, doneer dan nu.

3 opmerkingen:

  1. Veel succes, Harm! Duik onder die 2.25; het gaat je lukken, zeker weten. groet Arie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op naar de 2h24:59, volgens mij ga je het halen! Ik beloof ongeveer 15 minuten achter je te finishen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fanastisch dat je meedoet aan de zeeuwse-kustmarathon!

    BeantwoordenVerwijderen