zondag 11 oktober 2009

Geen 2:25, wel 10e PR voor Right To Play

De keuze om met de groep mee te gaan was (bij gebrek aan beter) goed: doorkomst op de helft in 1:12:28. De beruchte hamstrings begon vanaf 12km al moeilijk te doen. Wonderwel trok het bij 20 weg en begon ineens de hamstrings van mijn andere been (rechts) moeilijk te doen (ongetwijfeld door een licht aangepaste loopstijl).

Helaas brak vanaf 25 bij het wegvallen van de haas de groep omdat aanvankelijk niemand de kop wilde nemen en daarna één va de Belgen damareerde. Luc riep dat ik mijn eigen tempo moest lopen en zo moest ik alleen tegen de wind in boksen. De wind viel erg tegen, mijn tempo daalde. De teleurstelling bij het bewustzijn van het niet halen van die magische 2:25 grens was tijdens het lopen al aanwezig. Gelukkig spoorde Luc me aan om ritme te houden en door te 'dansen' zoals hij het noemde. Helaas toch teveel laten liggen voor een 2:26.

Het besef van een PR en een 2:27 maakte dat ik de door Luc gevraagde versnelling kon opvolgen de laatste 4 km. "Pak die Belgen, stofzuigen!" hoor ik hem nog zeggen. Uiteindelijk dus wel gestofzuigd, maar helaas, die laatste Belg net niet ingehaald. Met name helaas omdat ik nu zie dat ik 11e vd Benelux ben geworden en dus €0,- prijzengeld in dit klassement heb gewonnen. Ik had bedacht dat prijzengeld aan Right To Play te doneren.

Desalniettemin €1.673 voor Right To Play opgehaald (check mijn account) samen met een van mijn beste vrienden Erik (DNS) en mijn broer Teun (1:38). Super bedankt iedereen daarvoor! Doneren mag nog steeds natuurlijk! Deze marathon was een bijzondere als thuiswedstrijd. Nog nooit heb ik zo veel bekenden gezien tijdens de marathon, 2x ben ik mijn eigen huis gepasseerd, en mijn startnummer 040 heeft veel bekijks gehad. Tevreden? Met een lichte blessure naar een PR; 10 marathons, 10 PR's, hoe mooi is dat.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Harm,

    Volgens mij ben je 9de in het Benulux klassement!

    Groet,
    Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat, Harm, fantastische tijd!Met dank aan de belgen voor het stofzuigen, he?

    Een goed doel moet ambitieus zijn, dus je mag niet ontgoocheld zijn als je dat af en toe niet haalt. En het is een motivatie om hard te trainen naar de volgende wedstrijd.

    Volgend jaar samen aan de start in NYC? Je mag gerust bij mij stofzuigen... :-)

    Kris.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Harm! Onwijs gefeliciteerd met je toptijd! Ondanks dat je de 2:25 niet hebt gehaald vind ik dat je het super hebt gedaan, ook met je opbrengst voor RTP. Toen Greg uitviel (heel jammer voor hem) zat ik echt aan de buis gekluisterd. Ik had wel verwacht dat jij voor Colin Bekers zou lopen maar blijkbaar zat je net achter hem... ik zie net 3 lopers.. Wow! Nogmaals Proficiat!!

    groeten uit Alphen a/d Rijn
    RR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Harm, geweldige prestatie! Van harte gefeliciteerd, die 2:25 komt nog wel.En nog bedankt voor de aanmoedigingen.

    Frank van Eijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel je "missie" dan niet helemaal geslaagd is heb je me daar wel een ontzettende topprestatie neergezet! En daar mag je met recht trots op zijn! En die 2.25 komt gewoon de volgende keer ........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met de prestatie !! Heb je bij de start op de video gezet : http://www.youtube.com/watch?v=sv-MWkMvrLM Toen je na 21km doorkwam flink aangemoedigd en helaas niet zien finishen (toen was ik me aan het omkleden voor de HM). Kijk ook eens op www.erki.nl voor 2 hele mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gelopen Harm, 2±27 is en blijft een erg mooie tijd. Zo blijft er nog wat te wensen over!

    BeantwoordenVerwijderen