maandag 5 september 2011

Bevestiging zoeken

Twijfel in m’n kop voorafgaand aan het NK 10km. Gaat het wel goed? In hoeverre gaan mijn lange duurlopen te koste van mijn snelheid? Alweer 14 dagen geleden was de laatste snelheidsprikkel bij een regionaal wedstrijdje in Best. En daar draaide ik nog K ook. En zit ik ineens iedere woensdagavond op mijn racefiets in mijn woonkamer mezelf naar de mallemoer te fietsen om mijn benen zogenaamd ‘niet teveel te belasten’. Yeah right, die 10km gaat helemaal ruk worden, ik voel het.

Met weemoed denk ik terug aan Font-Romeu. Prachtige omgeving. Heerlijk weer. Ruim voldoende slaap iedere dag. Geen stress. De liefde van mijn leven aan mijn zijde. Samen trainen. Samen ontbijten. Samen lunchen. Samen koffie drinken. Samen pasta eten. Hoe mooi en simpel kan het zijn. Heerlijk naar de mallemoer gaan bij baantrainingen op 1850 meter hoogte. Inspiratie opdoen door wereldtoppers te zien trainen. Nog wat fietsen. Beetje internetten. Boekje lezen. Het leven is verrukkelijk.

En dan bij terugkomst een nieuw type schema: op dinsdagen voortaan een tweede lange duurloop, woensdagen met een dubbele training 1x loslopen en 1x cardio in D5 (op de racefiets dus), en donderdagen een training met blokken in D3, dus in marathontempo. Humn, wat moet ik hiervan denken. Helemaal nu die traditionele Halve marathon voorafgaand aan het einddoel ook al schittert in afwezigheid. Toch maar even de meester bellen. “Die bevestiging komt er op de tweede zondag van oktober na 25km.” Best lang wachten als je ongeduldig bent.

Bevestigende finish bij NK 10km
Dus gisteren in Tilburg op zoek naar pre-bevestiging dat ik op de goede weg zit. Damn, wat is het benauwd. Mijn kleren plakken aan mijn lijf bij het inlopen. Startschot en vlammen. Na 500m laat ik de kopgroep gaan. Zelfmoord lijkt me niets vandaag. Vanaf 3km begin ik atleten op te rapen. Na bijna 9km schuif ik op naar de 10e plek. Op 100m nog flink aan de bak om die plek ook echt veilig te stellen. Net geen PR, maar wel Top-10. Belangrijker nog, de verlangde bevestiging: ik zit op de goede weg.

Video-compilatie: Trainingsstage Font-Romeu 2011 gemaakt door LosseVeter
Video-compilatie: Trainingsstage Font-Romeu 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten